سرخط خبرها

غربالگری رفتارهای پرخطر دانش آموزی در سامانه "نماد" 

  • کد خبر: ۱۹۷۰۶۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
غربالگری رفتارهای پرخطر دانش آموزی در سامانه
"نماد" سامانه هوشمند ارزیابی شخصیت دانش‌آموز است که با تست و آزمون‌هایی تحت عنوان غربالگری از سوی آموزش و پرورش از بروز رفتارهای پرخطر که معمولاً در سنین نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد جلوگیری می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی آموزش‌وپرورش اهمیت دادن به سلامت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است اظهار کرد: گسترش عوامل مخاطره‌آمیز و تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان موجب شده محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در کنار دیگر اولویت‌های تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و حتی جزو مهم‌ترین آن‌ها قرار گیرد.

علی مهدوی‌خواه با بیان اینکه قطعاً آگاهی از موانع رشد شخصیتی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی در رشد آموزشی آن‌ها خواهد داشت، بیان کرد: این سامانه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در رشد شناختی و شخصیتی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشیم، ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان در کنار امر تعلیم قطعاً موجب ارتقای آگاهی و بهبود وضعیت دانش‌آموزان خواهد شد.

وی افزود: از ۲۵ آبان سال جاری، سامانه «نماد» با هدف ارزیابی و غربالگری دانش‌آموزان درگیر با آسیب اجتماعی یا پرخطر در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم آغاز به کار کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در این سامانه با دریافت اطلاعات از دانش‌آموزان به طور مستقیم یا مدیریت مدرسه به‌طور غیرمستقیم اقدام به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان می‌کنند درصورتیکه فرد در معرض خطر باشد سریعاً به یکی از مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شود تا اقدام به موقع و مؤثر صورت بگیرد.

مهدوی‌خواه بیان کرد: مدیران مدرسه موظفند اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه داشته باشند تا دانش‌آموزان به شرکت در آزمون‌ها ترغیب شوند.

وی در خصوص تعداد مراکز خدمات‌دهی مشاوره در خراسان رضوی عنوان کرد: کانون مشاوره و روانشناسی در خراسان رضوی و ۸ کانون در مشهد به منظور راهنمایی و ارائه خدمات حمایتی و مشاوره فعالیت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->